Σάββατο 15 Μαΐου 2010

προεκλογικές δεσμεύσεις



* Ποιές ήταν οι προεκλογικές δεσμεύσεις της σημερινής κυβέρνησης για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τους εργαζόμενους;

Οι προεκλογικές δεσμεύσεις της σημερινής κυβέρνησης ήταν οι εξής. «Το ΠΑΣΟΚ εμμένει στη θέση ότι είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενιαίου Ναυπηγείου» υποστηρίζοντας τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας.»

Επίσης μέσω του γραφείου τύπου του ΠΑΣΟΚ στις 24 Ιουνίου του 2009, γινόταν αναφορά για την καταβολή των δεδουλευμένων στους απλήρωτους εργαζόμενους της αποσπασθείσας από το Ναυπηγείο, Εταιρείας του Τροχαίου Υλικού, ασκώντας μάλιστα αυστηρή κριτική και κάνοντας σύσταση στην κυβέρνηση της Ν.Δ. να αναλάβει ενέργειες για την πληρωμή αυτών των εργαζομένων.

Λίγες μέρες πριν τις εκλογές την 4η Οκτωβρίου, επισκέφθηκαν το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά ο αρμόδιος τότε τομεάρχης του ΠΑΣΟΚ κ. Χρυσοχοϊδης (24/9/2009) και η κ. Β. Παπανδρέου, καθώς και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.

Από τον αρμόδιο τομεάρχη κ. Χρυσοχοϊδη, δηλώθηκε ότι, το Ναυπηγείο πρέπει να αναπτυχθεί και να λειτουργήσει και εγγυάται ότι ως κυβέρνηση θα διασφαλίσει την πλήρη και ενιαία λειτουργία του Ναυπηγείου με όλες του τις επιχειρηματικές μονάδες και όλες τις θέσεις εργασίας. Επίσης δήλωσε για τους 161 εργαζόμενους του Τροχαίου Υλικού, ότι σε περίπτωση αδυναμίας επιβίωσης της επιχείρησης του Τροχαίου Υλικού, οι εργαζόμενοι αυτοί θα επανέλθουν στο Ναυπηγείο (ΕΝΑΕ).

Αλλά και μετεκλογικά ως κυβέρνηση συνέχιζε να υπόσχεται ότι θα διασφαλιστούν όλες οι θέσεις εργασίας, θα αποκατασταθούν οι εργαζόμενοι του Τροχαίου Υλικού και η ενιαία λειτουργία του Ναυπηγείου.

Όμως στις 17/3/2010, κατά τη συνεδρίαση της αρμόδιας υποεπιτροπής στη Βουλή, διαπιστώσαμε αυτά που φοβόμασταν. Ότι δηλαδή, πέρασαν μόνο λίγοι μήνες ως κυβέρνηση για να αποδειχθεί ότι οι προεκλογικές και μετεκλογικές υποσχέσεις και οι διαβεβαιώσεις που έδινε η σημερινή κυβέρνηση για ενιαίο Ναυπηγείο με όλες τις δραστηριότητες, με όλες τις θέσεις εργασίας και αποκατάσταση των εργαζομένων στη μονάδα Τροχαίου Υλικού, ήταν παραπλανητικές.

* Ποια είναι σήμερα η κατάσταση και οι εξελίξεις στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά;

Πρέπει να αναφέρουμε αρχικά, ότι οι εργαζόμενοι στη μονάδα του Τροχαίου Υλικού μπήκαν στον 12ο μήνα απλήρωτοι, ενώ η υποτιθέμενη εταιρεία του Dr Meyer (ΕΤΥΕ) στην οποία έχουν αποσπασθεί, ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο έχει υποβάλει αίτηση πτώχευσης της και φυσικά από τον Ιούλιο του 2009 έχουν χαθεί τα ίχνη των Γερμανών Διοικούντων (Δ.Σ.).

Για το Ναυπηγείο ολόκληρο, η συμφωνία πλαίσιο που υπογράφτηκε από την ελληνική κυβέρνηση για τα ανοικτά θέματα και με τη μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών από την TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems) στην Abu Dhabi Mar (ADM) την οποία ουσιαστικά κατευθύνει., δεν αφήνει καμιά αμφιβολία ότι η κυβέρνηση αποδέχτηκε όλες τις αξιώσεις των Γερμανών της ThyssenKrupp που από παλιά ήταν γνωστές.

Δηλαδή, αποδέχτηκε τον διαχωρισμό (τεμαχισμό) του ναυπηγείου σε αμυντική και πολιτική δραστηριότητα και εκποίηση της Πολιτικής δραστηριότητας με δημοπρασία σε εύλογο χρόνο.

Με βάση επίσης τη συμφωνία αυτή, καμιά θέση εργασίας δεν είναι εξασφαλισμένη, αφού αναφέρεται, όπως προκύπτει από τον διακανονισμό, ότι « διαφυλάσσονται μέσω της ισχύουσας Εθνικής και Κοινοτικής Νομοθεσίας, όλες οι θέσεις εργασίας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά». Αυτό όμως όπως απλά μεταφράζεται, στην καλύτερη των περιπτώσεων, δηλαδή την εθνική νομοθεσία θα μπορεί η διοίκηση να απολύει έως και 30 εργαζομένους τον μήνα. Έτσι θα μπορεί εύκολα να πετύχει τον αριθμό των εργαζομένων που επιθυμεί ως τελικό αριθμό. Δεν διασφαλίζονται, παρά την 1η προίκα των 1,35 δισ. ευρώ (θα ακολουθήσει και 2η προίκα σύντομα) οι εργαζόμενοι για συγκεκριμένο αριθμό και διάρκεια ετών. Για δε τους εργαζόμενους στο Τροχαίο Υλικό, δεν γίνεται καμιά αναφορά και μέριμνα. Έχουν αφεθεί στην τύχη τους. Αν και έχει πρωτόδικα (με την υπʼ αρ.1661/2009 απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών), δικαιωθεί, μεγάλος αριθμός αυτών των εργαζομένων, καμιά αναφορά, από κανέναν, δεν έχει γίνει για αυτό. Η πολιτική λύση που υπόσχονταν «χάθηκε στον δρόμο».

Με τη συμφωνία αυτή, το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά παραδίδεται στον απόλυτο έλεγχο των Γερμανών, καθαρά για τα συμφέροντα της Γερμανικής Πολεμικής Βιομηχανίας.

Δυστυχώς, οι διαβουλεύσεις στα γραφεία και τους διαδρόμους των υπουργείων, οι καθησυχασμοί και οι υποσχέσεις από την κυβέρνηση και την διοίκηση του Σωματείου, το μόνο αποτέλεσμα που μπορούσαν να καταφέρουν, ήταν αυτή η απαράδεκτη συμφωνία.

* Τι ενέργειες σχεδιάζουν οι εργαζόμενοι του Ναυπηγείου;

Η άποψή μου ως μέλος του ανεξάρτητου συνδικαλιστικού κινήματος του Ναυπηγείου, το «Νέο Κίνημα Αλλαγής Εργαζομένων του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά», για να αντιμετωπιστούν οι άσχημες αυτές εξελίξεις που δρομολογήθηκαν για το Ναυπηγείο και να ακυρωθεί η εφαρμογή αυτής της απαράδεκτης συμφωνίας, πρέπει η διοίκηση του σωματείου μας να αναλάβει ένα σχέδιο μαχητικής δράσης, με επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις στους δρόμους της Αθήνας. Για να κάνουμε γνωστή την αντίθεσή μας σε αυτήν τη συμφωνία και την απαίτηση για καταβολή των δεδουλευμένων 1 χρόνου στους 161 εργαζόμενους του Τροχαίου Υλικού. Αυτό πιστεύω πως είναι ο μόνος τρόπος για να υπερασπίσουμε το ενιαίο Ναυπηγείο και τη δουλειά μας.

Επίσης να ολοκληρωθεί η εκτέλεση του έργου της Προγραμματικής Συμφωνίας 37α του ΟΣΕ (ανακατασκευή 65 βαγονιών) που μονομερώς η ThyssenKrupp δεν θέλει να εκτελέσει την υποχρέωσή της. Η κυβέρνηση φαίνεται ότι «πνίγει» το έργο αυτό και δεν το ρυθμίζει, αν και η ολοκλήρωση του έργου αυτού θα έδινε εργασία στους 161 εργαζόμενους για 2 χρόνια.

Στην Τακτική Γενική Συνέλευση των εργαζομένων που πραγματοποιήθηκε στις 24/3/2010 δεν ετέθη άμεσο ζήτημα και δεν ελήφθη απόφαση για συγκεκριμένες μαχητικές κινητοποιήσεις από τις δυνάμεις της πλειοψηφίας (ΠΑΣΚΕ – ΔΑΚΕ). Αντίθετα το «Νέο Κίνημα Αλλαγής» πρότεινε συγκεκριμένη μαχητική δράση. (Υπέρ των κινητοποιήσεων τοποθετήθηκε και η προσκείμενη στο ΠΑΜΕ παράταξη). Η πλειοψηφία του Σωματείου δυστυχώς έχει επιλέξει τη συνέχιση των διαβουλεύσεων με την κυβέρνηση στα γραφεία και τους διαδρόμους των υπουργείων.

Το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά με τη συνεχή μεγάλη προίκα από το Πολεμικό Ναυτικό που είναι ο κύριος πελάτης του πρέπει να εθνικοποιηθεί και η διοίκησή του να ελέγχεται από εκλεγμένους και ανακλητούς αντιπροσώπους των εργαζομένων, για να μην έχουμε τα ίδια λάθη του παρελθόντος με τα γνωστά καταστροφικά αποτελέσματα.

Εάν δεν εθνικοποιηθεί το ναυπηγείο κάθε φορά που θα βγαίνει νέα προίκα κρατικών έργων θα έχουμε τα γνωστά. Εκβιασμούς, αποχωρήσεις, νέες ιδιοκτησίες, μείωση προσωπικού κ.λπ. που θα κοστίζουν συνεχώς πολύ ακριβά στον ελληνικό λαό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: